آخرین اخبار
1402/12/23 چهارشنبه
طی مراسمی صورت گرفت:
آئین انعقاد تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه پیام نور و سازمان مدارس و مراکز غیردولتی

.

تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه پیام‌نور و سازمان مدارس و مراکز غیردولتی با حضور دکتر تقی زاده  رئیس دانشگاه پیام نور و دکتر احمد محمودزاده رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی آموزش و پرورش برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دکتر تقی زاده رئیس دانشگاه پیام نور در مراسم انعقاد تفاهم نامه اظهار داشت: دانشگاه پیام نور بزرگترین دانشگاه دولتی کشور می باشد که یک سوم دانشجوهای وزارت علوم در این دانشگاه مشغول به تحصیل می باشد و همچنین این دانشگاه 6 هزار دانشجوی خارجی شامل اتباع و دانشجویان مراکز بین الملل دارد.

رئیس دانشگاه پیام نور همچنین تصریح کرد: یکی از ماموریت های دانشگاه حرکت به سمت دانشگاه های نسل چهارم می باشد که برای این هدف افزایش رشته های مهارتی و همچنین ایجاد باشگاه های مهارتی را در دستور کار قرار داده است.  

دکتر تقی زاده با تاکید بر ایجاد مدارس مهارتی افزود: با توجه به اینکه 30 درصد سر فصل دروس به صورت مهارتی می باشد ایجاد این مدارس می تواند به توانمندی افراد کمک شایانی کند. 

وی همچنین به ظرفیت و توانایی دانشگاه پیام نور برای همکاری با سازمان مدارس و مراکز غیردولتی اشاره کرد و گفت: با توجه به گستردگی دانشگاه در سراسر کشور و همچنین وجود اعضای هیات علمی متخصص انعقاد این تفاهم نامه می تواند به دو مجموعه برای رسیدن به اهداف مشخص شده کمک کند.

لازم به ذکر است که موضوع این تفاهم‌نامه انجام همکاری‌های آموزشی و پژوهشی در زمینه‌های مرتبط با اهداف دو طرف است.

همکاری در اجرای پژوهش‌های مورد توافق و موردنیاز، تسهیل در فرآیند صدور مجوز تاسیس و راه‌اندازی مدارس و مراکز غیردولتی، همکاری در طراحی و برگزاری کارگاه‌های آموزشی، سمینارها، همایش‌ها، نشست‌های علمی در زمینه مسائل آموزشی و پرورشی ویژه مدارس و مراکز غیردولتی و کارکنان آموزش و پرورش از جمله اهداف این تفاهم‌نامه به شمار می‌رود.

تسهیل در فرآیند صدور مجوز، تاسیس و راه‌اندازی مدارس و مراکز غیردولتی، آموزش از راه دور و وابسته به دانشگاه؛ تهیه محتوای استاندارد و سرفصل‌های آموزشی برای آموزش دانش‌آموزان مدارس وابسته به دانشگاه از جمله زمینه‌های همکاری سازمان مدارس غیردولتی در این تفاهم‌نامه ذکر شده است. 

همچنین ساخت و هنجاریابی آزمون‌های مشاوره‌ای و روانشناختی؛ تهیه مقدمات راه‌اندازی و توسعه هنرستان‌های غیردولتی وابسته به دانشگاه، اعطای بورس تحصیلی رایگان به دانش‌‌آموزان و معلمان برگزیده مسابقات و جشنواره‌های علمی، پژوهشی، مهارتی و ورزشی؛ همکاری در تعیین معیارهای رتبه‌بندی مدارس و مراکز غیردولتی؛ مشارکت در جذب بازماندگان از تحصیل در مناطق مرزی و عشایری؛ همکاری در زمینه هدایت تحصیلی دانش‌آموزان؛ کمک به تأسیس و توسعه پژوهش‌سراها، مراکز رشد و کانون‌های پژوهشی و تربیت غیردولتی؛ همکاری در احداث مدارس مناطق روستایی و عشایری و توسعه مدارس بین‌المللی غیردولتی و همچنین مشارکت اساتید و هیات علمی دانشگاه در آموزش و توانمندسازی نیروی انسانی نیز از جمله زمینه‌ها و تعهدات دانشگاه پیام‌نور د قالب این تفاهم‌نامه است.

 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
بيشتر